SOCIÁLNE A MÄKKÉ
ZRUČNOSTI
V ŠKOLSKEJ
PRAXI

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Mgr. Jakub Kobela

V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora. Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 12 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku. Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií. Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora. Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.

Program inovačného vzdelávania podporuje rozvoj zručností, ktoré sú základom úspechu v akejkoľvek práci.

Ponúka jednoduché a praktické nástroje tréningu komunikácie a kritického myslenia, i ako rozoznať nepresné alebo manipulatívne informácie, a ako sa pri rozhodovaní opierať o fakty. Dáva účastníkom vzdelávania možnosť pozrieť sa na tímovú prácu z novej perspektívy – praktickej, realistickej a trénovateľnej. Venuje sa tiež time managementu – životne dôležitej zručnosti, ktorá pomáha nielen pracovať efektívnejšie, ale aj cítiť sa menej preťažený a viac spokojný. V neposlednom rade sa zameriava na prezentačné zručnosti, adaptabilitu, odolnosť voči stresu a dlhodobý rozvoj zamestnancov v školstve.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program obsahuje učebné texty, komentované prezentácie a prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 20 položkami s výberom jednej správnej odpovede.

Tvorí ho 5 lekcií:

  1. Efektívna komunikácia a základy kritického myslenia
  2. Spolupráca v tíme a riešenie konfliktov
  3. Time management, organizácia práce a priority
  4. Sebaprezentácia, prezentačné zručnosti a príprava na pohovory
  5. Adaptabilita, zvládanie stresu a dlhodobý rozvoj
Rozsah vzdelávania:

50 hodín