ROZVOJ
ČITATEĽSKÝCH
A PREDMATEMATICKÝCH
ZRUČNOSTÍ V MŠ

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

RNDr. Hana Lišková

RNDr. Hana Lišková dlhé roky pôsobí na pedagogickej škole v Litomyšli a vo výbore Spoločnosti učiteľov matematiky JČMF. V súčasnej dobe je predsedníčkou Národného metodického kabinetu predškolského a prvostupňového vzdelávania projektu Kurikulum v NPI SR. Je spoluautorkou učebníc, zbierok úloh a metodických materiálov pre MŠ a ZŠ, garantom matematických súťaží a korešpondenčných seminárov pre žiakov ZŠ. Dlhé roky pracuje ako lektorka v oblasti matematického vzdelávania učiteľov MŠ a ZŠ.

PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.

Lektorka absolvovala PedF UK, odbor pedagogika predškolského veku a doktorandské štúdium v odbore pedagogika. V súčasnej dobe pôsobí ako odborný asistent na Katedre pedagogiky PedF Západočeskej univerzity v Plzni. Odborne sa venuje otázkam čitateľskej pregramotnosti, didaktike predškolskej výchovy a pedagogickej diagnostike. Vyučuje predškolskú pedagogiku. Pri svojej práci zúročuje svoje skúsenosti z pôsobenia na pozícii učiteľky materskej školy.

Aktualizačné vzdelávanie je určený pre učiteľov materských škôl, asistentov učiteľa, rodičov a všetkých, ktorí sa chcú naučiť, ako efektívne podporovať rozvoj čitateľskej gramotnosti a vzťahu k čítaniu a rozvíjať matematické myslenie detí v predškolskom veku.

Absolventi kurzu získajú cenné informácie o tom, ako si deti postupne rozvíjajú čitateľské a predmatematické zručnosti, a získajú konkrétne námety a činnosti na rozvoj v týchto oblastiach.

Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom – učiteľom materských škôl, asistentom učiteľa MŠ, odborníkom v oblasti predškolského vzdelávania.

Obsah vzdelávania:
  1. Rozvoj čitateľskej gramotnosti v materskej škole
  2. Hry a činnosti na rozvoj čitateľských zručností v materskej škole
  3. Predmatematické predstavy a myslenie detí predškolského veku
  4. Činnosti a námety na rozvoj predmatematických zručností