
ROZVOJ
ČITATEĽSKÝCH
A PREDMATEMATICKÝCH
ZRUČNOSTÍ V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
150,00 €

RNDr. Hana Lišková
RNDr. Hana Lišková dlhé roky pôsobí na pedagogickej škole v Litomyšli a vo výbore Spoločnosti učiteľov matematiky JČMF. V súčasnej dobe je predsedníčkou Národného metodického kabinetu predškolského a prvostupňového vzdelávania projektu Kurikulum v NPI SR. Je spoluautorkou učebníc, zbierok úloh a metodických materiálov pre MŠ a ZŠ, garantom matematických súťaží a korešpondenčných seminárov pre žiakov ZŠ. Dlhé roky pracuje ako lektorka v oblasti matematického vzdelávania učiteľov MŠ a ZŠ.
PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Lektorka absolvovala PedF UK, odbor pedagogika predškolského veku a doktorandské štúdium v odbore pedagogika. V súčasnej dobe pôsobí ako odborný asistent na Katedre pedagogiky PedF Západočeskej univerzity v Plzni. Odborne sa venuje otázkam čitateľskej pregramotnosti, didaktike predškolskej výchovy a pedagogickej diagnostike. Vyučuje predškolskú pedagogiku. Pri svojej práci zúročuje svoje skúsenosti z pôsobenia na pozícii učiteľky materskej školy.
Aktualizačné vzdelávanie je určený pre učiteľov materských škôl, asistentov učiteľa, rodičov a všetkých, ktorí sa chcú naučiť, ako efektívne podporovať rozvoj čitateľskej gramotnosti a vzťahu k čítaniu a rozvíjať matematické myslenie detí v predškolskom veku.
Absolventi kurzu získajú cenné informácie o tom, ako si deti postupne rozvíjajú čitateľské a predmatematické zručnosti, a získajú konkrétne námety a činnosti na rozvoj v týchto oblastiach.
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom – učiteľom materských škôl, asistentom učiteľa MŠ, odborníkom v oblasti predškolského vzdelávania.
- Rozvoj čitateľskej gramotnosti v materskej škole
- Hry a činnosti na rozvoj čitateľských zručností v materskej škole
- Predmatematické predstavy a myslenie detí predškolského veku
- Činnosti a námety na rozvoj predmatematických zručností