POPIS
Z filozofie modernej Vzdělávací strategie Líného učitele môžu pedagógovia čerpať inšpiráciu pre zlepšenie svojich pedagogických zručností, získajú informácie o tom, ako vytvárať správnu klímu v triede, aké sú princípy správne používaného podporného hodnotenia, alebo aké sú zásady vhodnej komunikácie. Vďaka množstvu praktických príkladov a ukážok aktivít v triede pedagógovia nájdu inšpiráciu, ako skvalitňovať vyučovanie vo svojej praxi.
Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Práve tá ho vedie v praktickej práci v triede, hovorí mu, čo má robiť a čo by rozhodne robiť nemal. Cieľom kurzu Vzdělávací strategie Líného učitele je:
- spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
- uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
- oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
- oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
- orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
- zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
- spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.
Vzdelávací program Vzdělávací strategie Líného učitele predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu. Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojím prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa, čo je jedným z cieľov modernej edukácie.
LEKTOR
Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
- Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
- Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
- Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
- Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec.
- Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Kurz je štruktúrovaný do desiatich lekcií, ktoré obsahujú edukačné video a učebné texty. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.
- Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
- Filozofie používání metod a aktivit
- Vzdělávací metody – praktické ukázky
- Diferenciace a individualizace, ale nejen to
- Hodnocení, obvyklé chyby
- Podporující hodnocení
- Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
- Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
- Testy a zkoušení
- Závěrečný úkol
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený učiteľom prvého a druhého stupňa základnej školy, učiteľom strednej školy, pedagogickým asistentom a učiteľom/metodikom profesijného rozvoja
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Povinnosťou účastníka kurzu je pozrieť si všetky videá – prednášky k jednotlivým lekciám, naštudovať si učebné materiály a vypracovať záverečné úlohy podľa zadania v záverečnej prezentácii. Účastník na záver vzdelávacieho programu úspešne obháji záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE LÍNEHO UČITELE na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
-
Lekcia 2 - Filozofie používaní metod a aktivit
-
Lekcia 3 -Vzdělávací metody – praktické ukázky
-
Lekcia 4 - Diferenciace a individualizace, ale nejen to
-
Lekcia 5 - Hodnocení, obvyklé chyby
-
Lekcia 6 - Podporující hodnocení
-
Lekcia 7 - Vzájemné hodnocení žáku, sebehodnocení
-
Lekcia 8 - Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
-
Lekcia 9 - Testy a skoušení
-
Lekcia 10 - Závěrečný úkol