Popis
Kľúčovým významom školského podporného tímu je jeho príspevok k rozvíjaniu inkluzívnej kultúry a praxe školy, na ktorej pôsobí. Čím viac podporných tímov bude v školskej praxi, tým je väčšia šanca na pozitívnu kvalitatívnu zmenu vzdelávania na Slovensku. Efektívne fungujúce podporné tímy môžu významnou mierou prispieť k zmene filozofie našich škôl. Legislatívne podhubie pre ich pôsobenie v školách bolo vytvorené. Sú však školy pripravené na prijatie tohto pro-inkluzívneho opatrenia?
Vzdelávací program účastníkom pomôže porozumieť úlohám, funkciám a významu školského podporného tímu, ako aj princípom budovania siete kvalitných väzieb a vzťahov medzi všetkými aktérmi. Dozvedia sa aké činnosti spadajú do náplne práce niektorých členov tímu a získajú predstavu o tom, ako zostaviť dobre fungujúci školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii.
Lektor
doc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.
Autorka vedie Katedru elementárnej a predškolskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, na ktorej pôsobí od roku 2001. Svoju doterajšiu pracovnú kariéru venovala príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania. Vo svojej prednáškovej a lektorskej činnosti sa venuje otázkam sociológie výchovy, multikultúrnej výchovy, kompenzačnej edukácie detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Jej výskumné a publikačné aktivity sa sústreďujú okolo problematiky rovnosti šancí vo vzdelávaní a konceptu inkluzívneho vzdelávania. Bola členkou expertného tímu v rámci národného Projektu inkluzívneho vzdelávania PRINED. V rokoch 2017 – 2020 pracovala na projekte MESA 10 (Centrum pre ekonomické a sociálne analýzy) To dá rozum ako analytička pre oblasť priestupnosti vzdelávania, výstupom ktorého bol komplexný návrh odporúčaní pre skvalitnenie školstva na Slovensku. Aktuálne predsedá Ústrednej komisii pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri Štátnom pedagogickom ústave.
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program obsahuje v desiatich lekciách učebné texty a prezentácie aj komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s 20 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede.
- Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
- Školský podporný tím – jeho úloha a poslanie
- Prínos školského podporného tímu pre inkluzívny rozvoj školy
- Princípy efektívneho fungovania školského podporného tímu
- Koncepcia školského podporného tímu v kontexte podporných opatrení
- Pedagogický asistent ako potenciálny člen školského podporného tímu
- Školský špeciálny pedagóg ako člen školského podporného tímu
- Školský psychológ ako člen školského podporného tímu
- Tímové roly v školskom podpornom tíme
- Adaptácia školského podporného tímu a jeho riadenie
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom materských, základných a stredných škôl.
Podmienky absolvovania programu:
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program ŠKOLSKÝ PODPORNÝ TÍM V PRAXI na Raabe.sk
-
Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
-
ŠPT – jeho úloha a poslanie
-
Prínos ŠPT pre inkluzívny rozvoj školy
-
Princípy efektívneho fungovania ŠPT
-
Koncepcia ŠPT v kontexte podporných opatrení
-
Pedagogický asistent ako potenciálny člen ŠPT
-
Školský špeciálny pedagóg ako člen ŠPT
-
Školský psychológ ako člen ŠPT
-
Tímové roly v ŠPT
-
Adaptácia ŠPT a jeho riadenie
-
Literatúra
-
Test
-
Záverečná prezentácia