POPIS
Inovačné vzdelávanie ponúka komplexný pohľad na grafomotoriku a jej cielený rozvoj u dieťaťa predškolského veku. Je syntézou základných teoretických východísk a praktických námetov rozvoja grafomotorických zručností detí, ktoré sú základným východiskom úspešného procesu písania v škole. Obsah je variabilne koncipovaný tak, aby ponúkol čo najviac námetov vhodných priamo do pedagogickej praxe začínajúcim učiteľom v materskej škole, zároveň obohatil aj skôr narodených pedagógov, ktorí hľadajú moderné prístupy vo výchove a vzdelávaní. Téma je implementovaná do súčasnej modernej edukácie s prívlastkom „orientovaná na osobnosť dieťaťa“.
LEKTOR
PaedDr. Žaneta Kunštárová
Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 30 rokov pedagogickej praxe, 5 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Hlavným cieľom programu je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti grafomotorického rozvoja detí predškolského veku.
Učiteľ spozná zákonitosti a princípy predprimárnej edukácie a význam ich uplatňovania vo výchovno-vzdelávacej činnosti. Po absolvovaní programu bude schopný aplikovať a využívať nielen rozmanité stratégie pri realizácii aktivít na rozvoj grafomotorických zručností detí, dokáže podporovať aj prirodzenú aktivitu a tvorivosť detí, využívať a vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie, identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu, projektovať aktivity a plánovať úlohy a činnosti detí pre efektívne dosiahnutie vymedzených cieľov, aj interpretovať výsledky pedagogického diagnostikovania a vyvodiť závery pre ďalšiu výchovno-vzdelávaciu činnosť a jej optimalizáciu.
Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:
- lekcia – Predprimárna edukácia – základné východiská
- lekcia – Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
- lekcia – Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
- lekcia – Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
- lekcia – Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
- lekcia – Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
- lekcia – Grafomotorické predpoklady písania
- lekcia – Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
- lekcia – Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
- Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
- Záverečná prezentácia
Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe a praktické námety.
Účastník vzdelávania má k dispozícii 9 učebných textov, 4 PPT prezentácie so sprievodným slovom, 2 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.
O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, školským špeciálnym pedagógom v MŠ, pedagogickým asistentom v MŠ a sociálnym pedagógom.
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
– aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
– kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
– úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
– úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program ROZVOJ GRAFOMOTORIKY V MŠ na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Predprimárna edukácia – základné východiská
-
Lekcia 2 - Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
-
Lekcia 3 - Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
-
Lekcia 4 - Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
-
Lekcia 5 - Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
-
Lekcia 7 - Grafomotorické predpoklady písania
-
Lekcia 8 - Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
-
Lekcia 9 - Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia