ROZVOJ GRAFOMOTORIKY V MŠ

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 16
testy: 1
74 študentov

POPIS
Inovačné vzdelávanie ponúka komplexný pohľad na grafomotoriku a jej cielený rozvoj u dieťaťa predškolského veku. Je syntézou základných teoretických východísk a praktických námetov rozvoja grafomotorických zručností detí, ktoré sú základným východiskom úspešného procesu písania v škole. Obsah je variabilne koncipovaný tak, aby ponúkol čo najviac námetov vhodných priamo do pedagogickej praxe začínajúcim učiteľom v materskej škole, zároveň obohatil aj skôr narodených pedagógov, ktorí hľadajú moderné prístupy vo výchove a vzdelávaní. Téma je implementovaná do súčasnej modernej edukácie s prívlastkom „orientovaná na osobnosť dieťaťa“.

LEKTOR
PaedDr. Žaneta Kunštárová

Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 30 rokov pedagogickej praxe, 5 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.

OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Hlavným cieľom programu je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti grafomotorického rozvoja detí predškolského veku.

Učiteľ spozná zákonitosti a princípy predprimárnej edukácie a význam ich uplatňovania vo výchovno-vzdelávacej činnosti. Po absolvovaní programu bude schopný aplikovať a využívať nielen rozmanité stratégie pri realizácii aktivít na rozvoj grafomotorických zručností detí, dokáže podporovať aj prirodzenú aktivitu a tvorivosť detí, využívať a vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie, identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu, projektovať aktivity a plánovať úlohy a činnosti detí pre efektívne dosiahnutie vymedzených cieľov, aj interpretovať výsledky pedagogického diagnostikovania a vyvodiť závery pre ďalšiu výchovno-vzdelávaciu činnosť a jej optimalizáciu.

Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:

  1. lekcia – Predprimárna edukácia – základné východiská
  2. lekcia – Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
  3. lekcia – Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
  4. lekcia – Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
  5. lekcia – Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
  6. lekcia – Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
  7. lekcia – Grafomotorické predpoklady písania
  8. lekcia – Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
  9. lekcia – Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
  10. Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
  11. Záverečná prezentácia

Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe a praktické námety.

Účastník vzdelávania má k dispozícii 9 učebných textov, 4 PPT prezentácie so sprievodným slovom, 2 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, školským špeciálnym pedagógom v MŠ, pedagogickým asistentom v MŠ a sociálnym pedagógom.

PODMIENKY  ABSOLVOVANIA PROGRAMU

– aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
– kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
– úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
– úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj  vo výške 3 % tarifného platu.

AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program ROZVOJ GRAFOMOTORIKY V MŠ na Raabe.sk

  • Lekcia 1 - Predprimárna edukácia – základné východiská
  • Lekcia 2 - Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
  • Lekcia 3 - Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
  • Lekcia 4 - Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
  • Lekcia 5 - Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
  • Lekcia 6 - Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
  • Lekcia 7 - Grafomotorické predpoklady písania
  • Lekcia 8 - Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
  • Lekcia 9 - Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
  • Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
  • Záverečná prezentácia

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?