Popis
Program inovačného vzdelávania ponúka v zrozumiteľne štruktúrovanom obsahu komplexný náhľad na inštitucionalizovanú predškolskú edukáciu a vývinové charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školského prostredia. Je zdrojom množstva námetov pre optimálny prístup v rozvoji osobnosti dieťaťa pre jeho úspešný štart v primárnom vzdelávaní.
Hlavným cieľom programu je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov pri rozvíjaní a overovaní školskej spôsobilosti dieťaťa.
Učiteľ si prehĺbi poznanie o vnútorných väzbách obsahu predprimárneho vzdelávania, o zákonitostiach psychického a fyzického vývinu dieťaťa a o rozvoji jeho osobnosti na konci predškolského obdobia. Dokáže rozlíšiť dominantný štýl učenia sa dieťaťa a na tomto poznaní vytvárať podnetné učebné prostredie, rozvíjať sebahodnotiace spôsobilosti a samostatnosť. Získa kompetencie hodnotiť dosiahnutie cieľov podľa stanovených kritérií úspešnosti, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s dosiahnutou úrovňou a potenciálom detí.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Lektor
PaedDr. Žaneta Kunštárová
Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 32 rokov pedagogickej praxe, 6 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.
Obsah vzdelávacieho programu
Program obsahuje učebné texty rozdelené do 7. tematických celkov:
-
- Predprimárne vzdelávanie – formy, ciele, obsah
- Školská spôsobilosť dieťaťa, zákonitosti jeho vývinu a rozvoja
- Individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní
- Podnetné prostredie ako prostriedok efektívnej stimulácie dieťaťa
- Spätná väzba a jej význam na ceste dieťaťa za poznaním
- Návrh rozvíjajúcich aktivít predškoláka
- Spôsoby diagnostikovania a hodnotenia školskej spôsobilosti
K učebným textom ponúka praktické námety, ktoré sú súčasťou dvoch PPT prezentácií so sprievodným slovom. Súčasťou programu sú tri dištančné úlohy, test a záverečné zadanie.
O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančných úloh a testu) je účastník informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl a pedagogickým asistentom v MŠ
Podmienky absolvovania programu:
- aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
- kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
- úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
- úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program ROZVÍJANIE A OVEROVANIE ŠKOLSKEJ SPÔSOBILOSTI na Raabe.sk
-
1. Predprimárne vzdelávanie – formy, ciele, obsah
-
2. Školská spôsobilosť dieťaťa, zákonitosti jeho vývinu a rozvoja
-
3. Individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní
-
4. Podnetné prostredie ako prostriedok efektívnej stimulácie dieťaťa
-
5. Spätná väzba a jej význam na ceste dieťaťa za poznaním
-
7. Spôsoby diagnostikovania a hodnotenia školskej spôsobilosti
-
Test
-
Záverečná prezentácia