Popis
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu základných princípov a terminológii profesijného rozvoja. Účastník sa dozvie, akým spôsobom cez identifikáciu rozvojových potrieb a priorít navrhnúť stratégiu a plán profesijného rozvoja. Osobitne sa venuje špecifikám adaptačného a aktualizačného vzdelávania.
Lektor
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.
Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
Oblasti vzdelávania:
Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby si účastníci zdokonalili profesijnú kompetenciu 3.3 Riadiť profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov školy, školského zariadenia. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.
Lekcia 1 – Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
Lekcia 2 – Stanovenie rozvojových potrieb a priorít
Lekcia 3 – Návrh stratégie profesijného rozvoja
Lekcia 4 -Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
Lekcia 5 -Tvorba plánu profesijného rozvoja
Lekcia 6 – Adaptačné vzdelávanie
Lekcia 7 – Aktualizačné vzdelávanie
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený:
vedúci pedagogický zamestnanec a vedúci odborný zamestnanec bez špecifikácie
Podmienky absolvovania programu:
- Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
- Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
- Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program RIADENIE PROFESIJNÉHO ROZVOJA ŠKOLY A ŠKOLSKÉHO ZARIADENIA na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
-
Lekcia 2 - Stanovenie rozvojových potrieb a priorít
-
Lekcia 4 - Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
-
Lekcia 5 - Tvorba plánu profesijného rozvoja
-
Lekcia 6 - Adaptačné vzdelávanie
-
Lekcia 7 - Aktualizačné vzdelávanie
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia