POPIS
Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti diagnostikovania žiakov školského veku a posudzovania ich individuálnych prejavov.
LEKTOR
PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 15 ročnú prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.
Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:
Získať prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole. Oboznámiť sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie. Porozumieť nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania. Poznať dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu učiteľa základnej školy.
Program obsahuje učebné texty rozdelené do tematických celkov:
Lekcia 01: Pedagogická diagnostika v základnej škole
Lekcia 02: Proces diagnostikovania
Lekcia 03: Diagnostická kompetencia učiteľa
Lekcia 04: Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
Lekcia 05: Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
Lekcia 06: Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
Lekcia 07: Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
Lekcia 08: Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
Lekcia 09: Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
Lekcia 10: Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka
Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.
Účastník vzdelávania má k dispozícii 10 učebných textov, 6 nahovorených PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a test formou online platformy.
O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Komu je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom základných škôl, špeciálnym pedagógom v ZŠ a pedagogickým asistentom v ZŠ.
Podmienky absolvovania programu:
- aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
- kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
- úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
- úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA V ZÁKLADNEJ ŠKOLE na Raabe.sk
-
Lekcia 01: Pedagogická diagnostika v základnej škole
-
Lekcia 02: Proces diagnostikovania
-
Lekcia 03: Diagnostická kompetencia učiteľa
-
Lekcia 04: Metódy pedagogickej diagnostiky: Pozorovanie
-
Lekcia 05: Metódy pedagogickej diagnostiky: Test
-
Lekcia 06: Metódy pedagogickej diagnostiky: Dotazník
-
Lekcia 07: Metódy pedagogickej diagnostiky: Rozhovor
-
Lekcia 08: Metódy pedagogickej diagnostiky: Anamnéza
-
Lekcia 09: Analýza výsledkov prác žiaka a kresba v pedagogickej diagnostike
-
Lekcia 10: Najčastejšie diagnostikované prejavy správania žiaka
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia