POPIS
Vzdelávanie prináša ucelené vedomosti o manažovaní zmien. Taktiež ponúka informácie o príčinách zmien, o stratégií riadenie zmien a zapájaní ľudí do zmien v prostredí školy. Popisuje tri určujúce atribúty, ktoré sú predpokladom úspešnej stratégie riadenia a implementácie zmien v škole. Dôležitou časťou tohto vzdelávacieho programu sú praktické informácie, návody a odporúčania na dôslednú komunikáciu zmeny a sledovanie merateľných výsledkov v školskom prostredí.
LEKTOR
Ing. Erika Falťanová
Erika Falťanová je zakladajúcou partnerkou spoločnosti RS Management, s.r.o. Bohaté skúsenosti z prác vo výrobných spoločnostiach (obchodný špecialista pre export, poradca a konzultant nadnárodného holdingu, externý produktový manažér pre zahraničie), ktorým sa parciálne venuje doteraz, využíva najmä pri tvorbe a lektorovaní tréningových programov, ktorým sa venuje od roku 1998. Svoje skúsenosti zúročuje aj ako nezávislý organizačný a ekonomický poradca (od r. 1994). Od roku 2007, keď absolvovala Co-Active Coaching, sa venuje koučovaniu. Každý rok absolvuje minimálne jeden rozvojový program v oblasti koučovania, alebo leadershipu. Koučovanie využíva nielen ako nástroj rozvoja jednotlivca alebo tímu, ale aj pri obchodných rokovaniach a tréningu manažérskych programov. Všetky vzdelania sú certifikované ICF. Od roku 2014 sa aktívne podieľa na práci OZ ICF Slovenská pobočka, od roku 2016 je členkou výboru a od roku 2018 zastávala pozíciu prezidentky OZ ICF Slovenská pobočka.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávanie prebieha on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančná úloha, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastníci poznali princípy a postup v zavádzaní inovácií a zmien v školskom prostredí. Vzdelávací program je rozdelený do 10 lekcií.
- Zmena ako jediná istota v súčasnosti
- Príčiny zmien
- I. Potenciál zmeny a jeho podpora
- II. Dôsledná komunikácia zmeny
- III. Sledovanie merateľných výsledkov
- Nástroje a modely zmeny
- Emočné nastavenie ľudí v procese zmien
- Adaptácia na zmenu
- Preferovaný štýl reakcie na zmenu
- Rezistencia ľudí voči zmene a jej zvládanie (DU)
- TEST
Záverečná prezentácia
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vedúci pedagogický zamestnanec a vedúci odborný zamestnanec bez špecifikácie.
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania (test, dištančná úloha).
3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Záverečná prezentácia:
Popis a charakteristika aktuálneho procesu zmeny spojený s návrhom krokov, ktoré budú viesť k úspešnej realizácii zmeny v škole s využitím informácií a námetov z obsahu inovačného vzdelávania.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program Manažovanie školy v čase zmeny na Raabe.sk.
-
Lekcia 1 - Zmena ako jediná istota v súčasnosti
-
Lekcia 2 - Príčiny zmien
-
Lekcia 3 - I. Potenciál zmeny a jeho podpora
-
Lekcia 4 - II. Dôsledná komunikácia zmeny
-
Lekcia 5 - III. Sledovanie merateľných výsledkov
-
Lekcia 6 - Nástroje a modely zmeny
-
Lekcia 7 - Emočné nastavenie ľudí v procese zmien
-
Lekcia 10 - Rezistencia ľudí voči zmene a jej zvládanie
-
Dištančná úloha
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia