Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.
Vzdelávací program je zameraný na problematiku rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov 1. stupňa základnej školy.
POPIS:
V úvode je obsah programu koncentrovaný na teoretické východiská k danej problematike – čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením, procesy porozumenia čítaného textu z pohľadu medzinárodnej štúdie PIRLS.
Ďalej vzdelávanie ponúka vybrané techniky a stratégie, ktoré je možné implementovať do edukačnej praxe za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov 1. stupňa základnej školy – uvádza opisy jednotlivých techník a stratégií podporené konkrétnymi ukážkami.
Absolvent programu si rozšíri a aktualizuje kompetencie v oblasti:
– identifikovania procesov porozumenia čítaného textu,
– tvorby úloh v kontexte jednotlivých procesov porozumenia čítaného textu,
– aplikovania vybraných techník a stratégií na podporu čitateľskej gramotnosti žiakov 1. stupňa základnej školy do výchovno-vzdelávacieho procesu.
LEKTORI:
Monika Gregušová, PaedDr.
Ivana Repová
Mgr. Zuzana Grmanová
OBSAH:
Čitateľská gramotnosť
Medzinárodné štúdie v súvislosti s čitateľskou gramotnosťou
Procesy porozumenia čítaného textu
Metódy a techniky na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov
Čítať sa neučíme len na slovenčine
Čítam, teda viem
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
TRVANIE
20 – 24 hodín
PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
Pre pedagogických a odborných zamestnancov základnej školy.
Zakúpte si vzdelávací program KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ 1. STUPEŇ ZŠ na Raabe.sk
-
KURIKULUM a DIGITALIZÁCIA - Čitateľská gramotnosť 1. stupeň ZŠ
- Čitateľská gramotnosť
- Pracovný list 1
- Video 1
- Video 2
- Procesy porozumenia čítaného textu
- Pracovný list 2
- Video 3
- Pracovný list 3
- Metódy a techniky na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov
- Pracovné listy 4 – 9
- Video 4
- Pracovný list 10
- Čítať sa neučíme len na slovenčine
- Čítam, teda viem
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
- Prílohy k metodickému usmerneniu na stiahnutie