POPIS
Vzdelávací program je tréningom zručností, ktoré tvoria predpoklady pre schopnosť kriticky myslieť. Skôr, ako prenesieme rozvoj kritického myslenia do vzdelávania žiakov, je nevyhnutné, aby sme porozumeli procesu kritického myslenia a jeho zložkám.
V priebehu kurzu sa frekventant oboznámi s nasledujúcimi témami:
- Základy argumentácie
- Teória kontextov v každodennom rozhovore
- Formálna stránka argumentácie
- Umenie reakcie
- Logické chyby a nedostatky mysle
- Dôkazy a overovanie informácií
- Riešenie komplexných problémov
V nadväznosti na uvedené témy v posledných častiach predstavíme princípy implementácie tréningu kritického myslenia do vzdelávania a modelové aktivity, prostredníctvom ktorých sa táto zručnosť trénuje a posilňuje.
LEKTOR
Mgr. Jakub Kobela
V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora.
Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 12 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku.
Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií.
Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora.
Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávanie je štruktúrované do desiatich lekcií, každá obsahuje komentované video, učebné texty a prezentáciu. Súčasťou štyroch lekcií je dištančná úloha.
- lekcia – Kritické myslenie
- lekcia – Obsah argumentácie + 1. dištančná úloha
- lekcia – Argumentácia a kontext
- lekcia – Formálna stránka argumentácie + 2. dištančná úloha
- lekcia – Logické chyby a rétorické fauly
- lekcia – Dôkazy + 3. dištančná úloha
- lekcia – Umenie reakcie
- lekcia – Identifikácia problému
- lekcia – Princípy tréningových aktivít + 4. dištančná úloha
- lekcia – Modelové aktivity
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom druhého stupňa základných škôl, gymnázií s osemročným aj štvorročným štúdiom a ostatných stredných škôl
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Jeho súčasťou sú štyri dištančné úlohy, ktoré nadväzujú na teoretické poznatky, nadobudnuté sledovaním prednášky na videu a štúdiom učebných textov. V zadaní je uvedený návod na vypracovanie, označenie a odoslanie úloh. Po schválení vypracovaných dištančných úloh musí frekventant úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pre trojčlennou odbornou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program KRITICKÉ MYSLENIE V PRAXI A VO VZDELÁVANÍ na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Kritické myslenie
-
Lekcia 2 - Obsah argumentácie
-
Lekcia 3 - Argumentácia a kontext
-
Lekcia 4 - Formálna stránka argumentácie
-
Lekcia 5 - Logické chyby a rétorické fauly
-
Lekcia 6 - Dôkazy
-
Lekcia 7 - Umenie reakcie
-
Lekcia 8 - Identifikácia problému
-
Lekcia 9 - Princípy tréningových aktivít
-
Lekcia 10 - Modelové aktivity
-
Záverečná prezentácia