Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.
Vzdelávací program približuje spracovanú problematiku sociálnej agresie detí v materskej škole, približuje teoretické vedomosti aj niekoľko praktických metód na zisťovanie skrytého agresívneho správania u detí predškolského veku. Predstavuje úlohu a prínos pedagogického asistenta v triede materskej školy a rozoberá aj poruchy pozornosti ako determinantu klímy v triede.
POPIS:
Deti v kolektíve materskej školy nadväzujú sociálne vzťahy a rozširujú si sociálne zručnosti a spôsobilosti. To vytvára a vo veľkej miere ovplyvňuje klímu v triede. Zároveň je to priestor na vznik sociálno-patologických vzťahov a javov. Práve tento vzdelávací program rieši problematiku agresie, agresivity a vzájomných sociálnych vzťahov detí v záujme predchádzať či riešiť vzniknuté patológie, konkrétne špecifickú formu šikanovania – skryté agresívne správanie. Pedagógov naučí identifikovať takéto správanie v triede, oboznámi ho s prejavmi a priblíži mechanizmy vzniku takéhoto správania v sociálnej skupine. Priblíži metódy na zisťovanie skrytej agresie u detí a predstaví inhibičné stratégie ako možnosti riešenia tohto neželaného javu.
LEKTORI:
PaedDr. Monika Homolová
Mgr- et Mgr. Jan Uhlíř
Mgr. Miroslav Vosmik
OBSAH:
Základné pojmy, sociálne vzťahy v predškolskom veku, agresia v sociálnych kontaktov
Skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy
Mechanizmus, formy a prejavy skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
Identifikácia skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v skupine – pozorovanie, sociometrický status
Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine – kresba, komiks
Inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania
Modulové učenie sa v riešení latentne agresívneho správania
Preventívne aktivity a programy ako nástroj pomoci pre pedagógov
Aktivity na usmernenie agresívneho správania
ADHD alebo ako na emócie detí s ADHD
Ako môže asistent pedagóga prispieť k pozitívnej klíme v triede?
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
TRVANIE
20 – 24 hodín
PRE KOHO balík aktualizačného vzdelávania ODPORÚČAME
Pre pedagógov materských škôl.
Zakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Agresívne správanie v MŠ na Raabe.sk
-
Inklúzia a digitalizácia - Agresívne správanie v MŠ
- Základné pojmy, sociálne vzťahy v predškolskom veku, agresia v sociálnych kontaktov
- Skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy
- Mechanizmus, formy a prejavy skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
- Identifikácia skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
- Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v skupine – pozorovanie, sociometrický status
- Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine – kresba, komiks
- Inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania
- Modulové učenie sa v riešení latentne agresívneho správania
- Preventívne aktivity a programy ako nástroj pomoci pre pedagógov
- Aktivity na usmernenie agresívneho správania
- ADHD alebo ako na emócie detí s ADHD
- Ako môže asistent pedagóga prispieť k pozitívnej klíme v triede?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
- Prílohy k metodickému usmerneniu na stiahnutie