Inklúzia a digitalizácia – Mentálne zdravie pedagóga

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 16
testy: 0
8 študentov

Psychohygiena je v živote pedagógov nevyhnutná nielen na kvalitný výkon pracovnej činnosti, ale aj v osobnej sfére a je prevenciou vyhorenia. Vzdelávací program je zameraný na problematiku starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov.

Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.

POPIS:
Program ponúka účastníkom základný prehľad a oboznámenie sa s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu.
Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách.
Celý obsah programu je vyskladaný nielen z teoretických informácií, ale tiež z mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote pedagógov a odborníkov z radov pomáhajúcich profesií.
Absolvent získa vedomosti a zručnosti, ktoré mu pomôžu pri
• starostlivosti o svoje duševné zdravie,
• eliminácii rizík syndrómu vyhorenia a stresom podmienených zdravotných ťažkostí,
• osvojení si stratégií zvládania záťažových situácií,
• uvedomení si dôležitosti rovnováhy medzi pracovných a osobným životom.

LEKTOR:
PhDr. Peter Kusý, PhD.

OBSAH:

    1. Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
    2. Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
    3. Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
    4. Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené
      (psychosomatické) ťažkosti
    5. Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
    6. Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
    7. Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
    8. Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
    9. Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe
    10. Stres
    11. Stres a jeho miesto v učiteľskom povolaní
    12. Psychohygiena
    13. Carpe diem… ale bez stresu
    14. Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
    15. Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
    16. Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
    17. Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

    PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
    Pre pedagogických a odborných zamestnancov.

    TRVANIE
    20 – 24 hodín

    Zakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Mentálne zdravie pedagóga na Raabe.sk

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?