Psychohygiena je v živote pedagógov nevyhnutná nielen na kvalitný výkon pracovnej činnosti, ale aj v osobnej sfére a je prevenciou vyhorenia. Vzdelávací program je zameraný na problematiku starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov.
Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.
POPIS:
Program ponúka účastníkom základný prehľad a oboznámenie sa s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu.
Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách.
Celý obsah programu je vyskladaný nielen z teoretických informácií, ale tiež z mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote pedagógov a odborníkov z radov pomáhajúcich profesií.
Absolvent získa vedomosti a zručnosti, ktoré mu pomôžu pri
• starostlivosti o svoje duševné zdravie,
• eliminácii rizík syndrómu vyhorenia a stresom podmienených zdravotných ťažkostí,
• osvojení si stratégií zvládania záťažových situácií,
• uvedomení si dôležitosti rovnováhy medzi pracovných a osobným životom.
LEKTOR:
PhDr. Peter Kusý, PhD.
OBSAH:
-
- Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
- Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
- Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
- Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené
(psychosomatické) ťažkosti - Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
- Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
- Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
- Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
- Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe
- Stres
- Stres a jeho miesto v učiteľskom povolaní
- Psychohygiena
- Carpe diem… ale bez stresu
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
Pre pedagogických a odborných zamestnancov.TRVANIE
20 – 24 hodínZakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Mentálne zdravie pedagóga na Raabe.sk
-
Inklúzia a digitalizácia - Mentálne zdravie pedagóga
- Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
- Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
- Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
- Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti
- Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
- Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
- Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
- Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
- Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe
- Psychohygiena
- Carpe diem… ale bez stresu
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
- Prílohy k metodickému usmerneniu na stiahnutie