Inklúzia a digitalizácia – Efektívna krízová komunikácia s rodičmi

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 20
testy: 0
9 študentov

Vzdelávací program naučí pedagóga, ako efektívne viesť krízovú komunikáciu, ktorá čaká každého, kto pracuje nielen s deťmi, ale aj s dospelými.

Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.

POPIS:
Komunikácia s rodičmi je neoddeliteľnou súčasťou práce pedagóga. Každý rozhovor však nebýva len pozitívny. Často sú prítomné negatívne emócie, hnev, smútok, stres, zmätenosť, hľadanie vinníka. Stáva sa čoraz náročnejšie viesť krízovú komunikáciu s rodičmi takým spôsobom, aby prítomné emócie neurčovali spôsob a cieľ rozhovoru.

Frekventant absolvovaním vzdelávania získa ucelené vedomosti a informácie o krízovej komunikácii s rodičmi. Dôležitou časťou vzdelávacieho programu sú praktické informácie, návody a odporúčania na vedenie krízovej komunikácie, ako aj vzhľad do krízových situácií, ktoré sa vyskytujú v školskom prostredí.

Jednotlivé lekcie ponúkajú vstup na spoznanie efektívnej komunikácie, možnosti využitia nenásilnej komunikácie a ďalších dôležitých prvkov v krízovej komunikácii ako empatia, asertivita, spôsoby počúvania, koučovací prístup či správny spôsob načúvania a vytvárania reportu.

Absolvent bude vedieť identifikovať krízové a náročné životné situácie, ktoré sa môžu vyskytovať v školskom prostredí a následne systematicky využívať získané teoretické a praktické vedomosti pri krízovej komunikácii s rodičmi.

LEKTORI:
PaedDr. Katarína Winterová

OBSAH:
1. Posol zlých správ
2. Komunikácia
3. Nenásilná komunikácia
4. Umenie počúvať
5. Empatia a asertivita
6. Kríza a konflikt
7. Ako reagujeme v emočne napätých situáciách
8. Emócie
9. Čo sa deje, keď…?
10. Krízová komunikácia
11. Pravidlá efektívnej komunikácie v konflikte
12. Konzultácie s rodičmi
13. Komunikácia s rodičmi problémových žiakov
14. Typy problémových rodičov a komunikácia s nimi
15. Ako zvládnuť nepríjemný rozhovor
16. Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
17. Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
18. Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
19. Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

PRE KOHO AKTUALIZAČNÉ VZDELÁVANIE ODPORÚČAME
Učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, vychovávateľ, pedagogický asistent.

TRVANIE
20 – 24 hodín

Zakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Efektívna krízová komunikácia s rodičmi na Raabe.sk

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?