Inklúzia a digitalizácia – Rozvoj komunikačnej schopnosti v MŠ

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 18
testy: 0
31 študentov

Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.

Vzdelávací program je zameraný na problematiku narušenej komunikačnej schopnosti u detí predškolského veku a identifikáciu výchovno-vzdelávacích potrieb detí s narušenou komunikačnou schopnosťou.

POPIS:
Pod širokou definíciou narušenej komunikačnej schopnosti sa môžu skrývať rôzne ťažkosti detí s dorozumením sa medzi rovesníkmi, dospelými zamestnancami MŠ, ťažkosti s porozumením inštrukciám, zaradením sa do chodu výchovno-edukačného procesu či frustráciou z nedostatočného pochopenia svojím okolím.

Hlavným cieľom vzdelávania je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s NKS a poznatky aktívne využiť počas vyučovacieho procesu, stanoviť a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby. Okrem teoretických informácií ponúka vzdelávanie rôzne komunikačné stratégie, inšpirácie na materiály a aktivity, ktoré prispievajú k úspešnému integračnému procesu detí s NKS.

Absolvent bude vedieť:
– interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky u dieťaťa s NKS a vyvodiť z nich závery pre výchovno-vzdelávaciu činnosť,
– aplikovať efektívne komunikačné stratégie s deťmi počas rutinných aktivít v MŠ,
– pôsobiť ako aktívny a prínosný člen multidisciplinárneho tímu pre deti s NKS,
– efektívne komunikovať a spolupracovať s rodinou dieťaťa s NKS.

LEKTORI:
Mgr. Jana Pečarková
Mgr. Hana Nádvorníková

OBSAH:
NKS a jej druhy
Jazykové roviny komunikácie
Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
Komunikácia a spolupráca s rodičom dieťaťa v MŠ
Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
Integračný proces u dieťaťa s NKS
Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ
Logopédia včas alebo Kým čakáte na logopéda
Ako podporiť a nepremeškať rozvoj zmyslov, reči a myslenia pri predškolákoch
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií

TRVANIE
20 – 24 hodín

PRE KOHO BALÍK AKTUALIZAČNÉHO VZDELÁVANIA ODPORÚČAME
Pre pedagogických a odborných zamestnancov materskej školy.

Zakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Rozvoj komunikačnej schopnosti v MŠ na Raabe.sk

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?