Popis
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu legislatívneho rámca pre oblasť kontroly a hodnotenia. Účastník sa dozvie, aké je postavenie kontrolnej činnosti v riadení školy. Osobitne sa venuje princípom efektívneho procesu hodnotenia.
Lektor
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.
Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
Oblasti vzdelávania:
Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Okrem teoretických informácií účastník získa praktické príklady a nástroje hodnotenia. Vzdelávanie je zostavené z učebných textov v online forme na samoštúdium. Doplnkom sú aktivity pre aplikačnú časť a dištančné úlohy. Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií.
- Lekcia 1 – Legislatívne rámce pre oblasť kontroly a hodnotenia
- Lekcia 2 – Kontrolná činnosť v riadení školy
- Lekcia 3 – Hodnotenie, hodnotiaci proces
- Lekcia 4 – Kompetenčný profil
- Lekcia 5 – Hodnotenie kompetencii
- Lekcia 6 – Princípy efektívneho procesu hodnotenia
- Lekcia 7 – Pozorovanie výchovno-vzdelávacieho procesu
- Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia (15 otázok s výberom jednej správnej odpovede)
- TEST
- Záverečná práca
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec bez špecifikácie
Podmienky absolvovania programu:
- Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
- Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
- Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program HODNOTENIE ZAMESTNANCOV ŠKOLY na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Legislatívne rámce pre oblasť kontroly a hodnotenia
-
Lekcia 2 - Kontrolná činnosť v riadení školy
-
Lekcia 3 - Hodnotenie, hodnotiaci proces
-
Lekcia 4 - Kompetenčný profil
-
Lekcia 5 - Hodnotenie kompetencii
-
Lekcia 6 - Princípy efektívneho procesu hodnotenia
-
Lekcia 7 - Pozorovanie výchovno-vzdelávacieho procesu
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia