POPIS
Vzdelávací program je v teoretickej rovine zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Individuálne aktivity, aktívna práca vo dvojiciach, skupinách a tímoch vedie účastníkov vzdelávania k schopnosti rozlišovať skupinovú a tímovú spoluprácu. Účastníkom budú ponúknuté nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí).
LEKTOR
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre.
Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
Oblasti vzdelávania:
- Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
- Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
- STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy…
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Obsahom vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov, zameraný na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti vedenia ľudí a tímov. Okrem teoretických informácie účastník získa praktické príklady nástroje diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre vedenie ľudí (líderstvo) a tímovú spoluprácu (tímových rolí) a efektívne techniky na podporu komunikácie, kreativity a kooperácie.
Vzdelávací program je rozdelený do 7 lekcií:
Lekcia 1- Personálne riadenie školy, základné pojmy
Lekcia 2- Predpoklady tímovej práce
Lekcia 3- Podpora kreatívneho myslenia v tíme
Lekcia 4 – Kooperatívnosť
Lekcia 5 – Techniky na podporu a zlepšenie spolupráce
Lekcia 6 – Komunikatívnosť
Lekcia 7 – Efektívna komunikácia, učiaca sa škola
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia
ROZSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
50 hodín
PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ
Vzdelávací program je určený pedagogickým a odborným zamestnancom bez špecifikácie.
PODMIENKY ABSOLVOVANIA PROGRAMU
1. Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 7 lekcií vzdelávania.
2. Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej formy vzdelávania.
3. Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Záverečná prezentácia:
Návrh projektu zmeny na podporu, zlepšenie, zavedenie kultúry kolegiálnej spolupráce a tímovej práce s využitím nástrojov a postupov z obsahu inovačného vzdelávania (aplikačná časť)
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
AKO ZÍSKAŤ VZDELÁVACÍ PROGRAM?
Zakúpte si vzdelávací program BUDOVANIE KVALITNÉHO UČITEĽSKÉHO KOLEKTÍVU na Raabe.sk
-
Lekcia 1 - Personálne riadenie školy, základné pojmy
-
Lekcia 2 - Predpoklady tímovej práce
-
Lekcia 3 - Podpora kreatívneho myslenia v tíme
-
Lekcia 4 - Kooperatívnosť
-
Lekcia 5 - Techniky na podporu a zlepšenie spolupráce
-
Lekcia 6 - Komunikatívnosť
-
Lekcia 7 - Efektívna komunikácia, učiaca sa škola
-
Test - Overenie poznatkov zo samoštúdia
-
Záverečná prezentácia