Popis
Materská škola je miesto pre všetky deti predškolského veku. V materskej škole sa realizuje cielené predprimárne vzdelávanie, a zároveň je to miesto na hru a hranie sa, miesto na učenie sa a rozvoj osobnosti dieťaťa vo všetkých oblastiach. Vďaka vytvoreniu možnosti navštevovať materskú školu sa u dieťaťa rozvíja potreba nadviazať spoločenský kontakt s rovesníkmi, a túžba zapojiť sa do kolektívu. Materská škola je aj sociálny priestor, v ktorom sa deti prvýkrát odlučujú od rodičov a prispôsobujú sa inému prostrediu ako je rodinné. Materská škola nezabúda ani na to, že do nej prichádzajú deti s odlišnou úrovňou psychického, sociálneho i motorického vývinu, taktiež s rozdielnymi hygienickými, stravovacími a emocionálnymi návykmi. Niekedy môže ísť aj o deti, ktoré majú špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. Materská škola je priestorom pre inkluzíve vzdelávanie. Školský a právny systém prihliada na všetky deti bez rozdielu na ich postihnutie alebo znevýhodnenie. Ideou inkluzívnej výchovy a vzdelávania je nielen v materských školách podpora detí a ich integrácia do bežných škôl. Tento vzdelávací program inovačného vzdelávania sa orientuje na teoretické a praktické východiská výchovy a vzdelávania dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v bežnej triede materskej školy – od prijatia dieťaťa do materskej školy, cez adaptačný proces až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia alebo znevýhodnenia. Absolvovaním programu účastník nadobudne základné poznatky o vzdelávaní dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materských školách a možnostiach jeho rozvoja.
Lektor
Mgr. Jana Venzelová, PhD.
Vyštudovala odbor Predškolská pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela Banskej Bystrici. na tejto univerzite ukončila aj doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika a vo výskume sa zaoberala jazykovou a literárnou gramotnosťou detí predškolského veku. Aktuálne pracuje v materskej škole ako učiteľka. Od roku 2017 spolupracuje s Metodickým centrom Univerzity Mateja Bela na realizácii škôl v prírode a online vzdelávania pre slovenské školy a vzdelávacie centrá v zahraničí. Pracovné nasadenie si spríjemňuje školami v prírode a berie ich ako dovolenku a oddych popri práci. Rada navštevuje nové miesta, cestuje, relaxuje, má rada prírodu, zvieratá a rada spoznáva nových ľudí. Má rada, keď sú deti usmiate a využívajú svoj potenciál v aktivitách, ktoré pre nich pripravuje.
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test s výberom jednej správnej odpovede.
Lekcia 01: Vymedzenie základných pojmov
Lekcia 02: Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
Lekcia 03: Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
Lekcia 04: Individuálny výchovno-vzdelávací program
Lekcia 05: Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
Lekcia 06: Spolupráca s rodičmi
Lekcia 07: Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
Lekcia 08: Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
Lekcia 09: Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
Lekcia 10: Možnosti podpory dieťaťa s nadaním
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Komu je program určený
Učitelia predprimárneho vzdelávania
Podmienky ukončenia vzdelávania:
-
- Účasť na dištančnej forme vzdelávania a absolvovanie 10 lekcií vzdelávania.
- Preštudovanie všetkých lekcií, absolvovanie jedného testu s úspešnosťou min. 80 %, vypracovanie a odoslanie na kontrolu zadané dve dištančné úlohy.
- Vypracovanie a prezentácia záverečného zadania pred trojčlennou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program ADAPTÁCIA DETÍ SO ŠVVP V BEŽNEJ MŠ na Raabe.sk
-
Lekcia 01: Vymedzenie základných pojmov
-
Lekcia 02: Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
-
Lekcia 03: Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
-
Lekcia 04: Individuálny výchovno-vzdelávací program
-
Lekcia 05: Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
-
Lekcia 06: Spolupráca s rodičmi
-
Lekcia 07: Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
-
Lekcia 08: Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
-
Lekcia 09: Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
-
Lekcia 10: Možnosti podpory dieťaťa s nadaním
-
Záverečná prezentácia