PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALVÁCIA V PRAXI MATERSKEJ ŠKOLY

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 22
testy: 1
49 študentov

Popis

Vzdelávací program ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa

Lektor 

PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka MŠ, diagnostickú a terapeutickú prax v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva, prax ako pedagóg na ZŠ a VŠ. Zaujíma sa o problematiku sociálneho a morálneho vývinu detí, témy integrácie a inklúzie a o vzdelávanie detí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.

Obsah vzdelávacieho programu

Prostredníctvom tohto vzdelávacieho programu získate prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky a pre evalváciu detí v predškolskom veku. Dozviete sa o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní dieťaťa a spôsobe ich záznamov v pedagogickej praxi.

Ciele vzdelávania ako očakávané efekty v profesijnom (seba)rozvoji vedúcich pedagogických zamestnancov:

  • Získať prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v materskej škole.
  • Oboznámiť sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie.
  • Porozumieť nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania.
  • Poznať dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu učiteľky materskej školy.

Obsah vzdelávania:

Lekcia 1: Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
Lekcia 2: Proces diagnostikovania v materskej škole
Lekcia 3: Diagnostická kompetencia učiteľky materskej školy
Lekcia 4: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Pozorovanie
Lekcia 5: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Test
Lekcia 6: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Dotazník
Lekcia 7: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Rozhovor
Lekcia 8: Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole – Anamnéza
Lekcia 9: Diagnostika detskej kresby
Lekcia 10: HRA ako diagnostická situácia
Lekcia 11: Diagnostika predpokladov školskej úspešnosti
Test – Overenie poznatkov zo samoštúdia
Záverečná prezentácia

Poznámka: Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.

Účastník vzdelávania má k dispozícii 11 učebných textov, 6 PPT prezentácií, 3 zadania dištančných úloh a testu formou online platformy.

O dôležitých termínoch a výsledkoch (dištančné úlohy a test) je informovaný prostredníctvom e-mailu a online platformy.

Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín

Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený učiteľom materských škôl, špeciálnym pedagógom v MŠ a pedagogickým asistentom v MŠ.

Podmienky ukončenia vzdelávania:

  • aktívna účasť na online vzdelávaní (záznam o absolvovaní jednotlivých tém online),
  • kompletné vypracovanie a odovzdanie dištančných úloh podľa zadania a ich pozitívne hodnotenie lektorom,
  • úspešné absolvovanie vedomostného testu online (min. 80 % úspešnosť),
  • úspešná obhajoba záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou.

Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALVÁCIA V PRAXI MATERSKEJ ŠKOLY na Raabe.sk

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?