Aktualizačné vzdelávanie je zamerané na problematiku sebaregulácie a sebakontroly u detí a žiakov. Absolventi sa dozvedia, aké techniky pomáhajú pri zvládaní záťažových situácií a stresu aj ako nastaviť vyučovací proces z hľadiska psychohygieny.
Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.
POPIS:
Pedagógovia sa v praxi často stretávajú s neočakávanými reakciami detí alebo impulzívnym správaním, s výbuchmi zlosti.
U niektorých žiakov sa môžu vyskytovať určité obavy a stres z nového prostredia, nových vecí, spolužiakov, učiteľov, školských povinností atď. Absolvovanie vzdelávania podá učiteľovi pomocnú ruku pre lepšie pochopenie tohto správania u detí a naučí ho s nimi lepšie pracovať.
Absolvent sa dozvie, ako jednotlivé problémy vznikajú; ako pomôcť žiakovi s úzkostnými prejavmi priamo v triede, čo je strach, úzkosť, tréma, stres a čo už školská fóbia, ako nastaviť vyučovací proces z hľadiska psychohygieny.
Vzdelávací program tiež pojednáva o rôznych teóriách sebaregulácie a sebakontroly a predstavuje rôzne názory autorov – pomáha lepšie spoznať a pochopiť neželané prejavy u detí. Popisuje dôležitosť sebaregulačných vlastností. Prináša poznatky z teórie sebariadenia pri učení.
LEKTORI:
Mgr. Petra Bajcurová
MUDr. Karel Nešpor, CSc.
Mgr. Zuzana Kuncová
OBSAH:
Vymedzenie pojmu sebaregulácia
Sebakontrola
Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
Silový model
Spätnoväzbová slučka sebaregulácie
Sebaúčinnosť
Sebaregulačné predpoklady
Sebaregulujúce učenie
Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
Sebakontrola u detí s ADHD
Ako zvládať stres za pomoci úsmevu a smiechu?
Ako zvládať stres za pomoci toho, čo už viete?
Čo je to strach, úzkosť, tréma a stres?
Čo je psychohygiena?
Spolupráca s rodinou a odborníkmi
Ako pomôcť žiakovi s úzkostnými prejavmi priamo v triede?
Konkrétne techniky psychohygieny, praktické cvičenia
Práca so stresom a úzkosťou žiakov
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
PRE KOHO balík aktualizačného vzdelávania ODPORÚČAME
Pre pedagogických zamestnancov materských, základných aj stredných škôl, pre špeciálnych pedagógov aj školských psychológov
TRVANIE
20 – 24 hodín
Zakúpte si vzdelávací program INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – Sebakontrola u detí a žiakov na Raabe.sk
-
INKLÚZIA a DIGITALIZÁCIA – Sebakontrola u detí a žiakov
- Vymedzenie pojmu sebaregulácia
- Sebakontrola
- Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
- Silový model
- Spätnoväzbová slučka sebaregulácie
- Sebaúčinnosť
- Sebaregulačné predpoklady
- Sebaregulujúce učenie
- Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
- Sebakontrola u detí s ADHD
- Ako zvládať stres za pomoci úsmevu a smiechu?
- Ako zvládať stres za pomoci toho, čo už viete?
- Práca so stresom a úzkosťou žiakov – psychohygiena vo vyučovaní
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
- Prílohy k metodickému usmerneniu na stiahnutie