Nové metódy pre motiváciu a aktivizáciu dieťaťa v predškolskom vzdelávaní

Neobmedzený prístup
Všetky úrovne
kapitoly: 26
testy: 1
170 študentov


Názov vzdelávacieho programu:

Nové metódy pre motiváciu a aktivizáciu dieťaťa v predškolskom vzdelávaní

Popis:

Vážení pedagógovia materských škôl, poskytovatelia predškolského vzdelávania a zástupcovia vzdelávacích inštitúcií,
práve ste otvorili vzdelávací program, ktorý vznikol vďaka spolupráci učiteľov materských škôl a vysokoškolských pedagógov, ktorí pripravujú budúcich učiteľov na pedagogických fakultách v Českej republike, v Slovenskej republike a Slovinskej republike.
Cieľom vzdelávacieho programu je bližšie osvetliť princípy dvoch inovatívnych stratégií – projektového vzdelávania a činnostného učenia v kontexte súčasných prístupov k predškolskému vzdelávaniu. Tieto vzdelávacie stratégie plne reflektujú osobnostne orientovaný model výchovy, z ktorého má vychádzať súčasné predškolské vzdelávanie. Cieľom oboch stratégií je umožniť dieťaťu, aby bolo v procesoch učenia čo najviac aktívne, aby kládlo otázky a hľadalo na ne spolu s ostatnými odpoveďami.
Oba prístupy však využívajú iné postupy. Učiteľ sa učí prijímať novú rolu sprievodcu dieťaťa. Kurz objasňuje princípy oboch stratégií a prináša praktické ukážky ich využitia v materských školách. Každá časť vzdelávacieho programu je zostavená tak, aby učiteľovi pomohla danú stratégiu samostatne uplatniť v praxi. Na úvodnú, teoretickú časť nadväzuje súbor príkladov z praxe. Ukážky pochádzajú z činnosti materských škôl zapojených do ERASMUS+ projektu Learning by Doing a sú doplnené komentármi učiteľov, ktorí projekty realizovali vo svojich materských školách.
Vzdelávací program je zameraný na didaktickú stránku uplatňovania metódy projektového vzdelávania (PBL) a činnostného učenia (TBL) v prostredí materských škôl.
Vzdelávací program je určený predovšetkým všetkým pedagógom, ktorí chcú rozvinúť svoje profesijné kompetencie. Môžu ho uplatniť poskytovatelia vzdelávania pedagógov predškolského vzdelávania, napríklad centrá DVPP alebo SPgŠ, VOŠ a pedagogickej fakulty v rámci pregraduálnej prípravy i kurzov ďalšieho vzdelávania. Inovačný vzdelávací program ponúka lekcie o tom, ako aplikovať projektové vzdelávanie a činnostné učenie na úrovni materských škôl vrátane validácie získaných zručností a kompetencií účastníkov vzdelávacieho programu.
Vzdelávací program je otvorený a bezplatný.

Informácie o projekte:
Tento vzdelávací kurz vznikol v rámci projektu Learning by Doing – Attainment of Basic Competences in ECEC (ABC for Kindergartens) (2020-1-CZ01-KA201-078464). Projekt bol realizovaný za finančnej podpory Európskej únie.
Za obsah kurzu (oznámenia) zodpovedá výlučne autorský tím. Obsah kurzu (oznámenia) nereprezentuje názory Európskej komisie a Európska komisia nezodpovedá za použitie informácií, ktoré sú obsahom vzdelávacieho kurzu.

Autorský tím:
Hlavné editorky: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D., PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Autori:
Pedagogická fakulta, Karlova univerzita, Praha:
PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D., PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Katolícka univerzita v Ružomberku:
PaedDr. Mária Vargová, Ph.D., PaedDr. Miriam Uhrinová, Ph.D., doc. PaedDr. Zlatica Huľová, Ph.D.
Pedagogická fakulta, Univerzita Maribor:
Dr. Marta Licardo, dr. Nika Golob, dr. Darja Antolin Drešar, red. prof. Sabina Šinko, pred. Anna Tina Jurgec
Materská škola Kopřivnice:
Mgr. Alena Pokorná, Bc. Barbora Jašková, Jana Kvitová, Zuzana Kvitová, Pavla Macháčová, Bc. Iva Pustková
Fakultná materská škola so špeciálnou starostlivosťou Arabská, Praha 6:
BcA. Vendula Turnerová, Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Materská škola Riadok, Ružomberok:
Mgr. Tatiana Slotová, Bc. Eva Kostíková, Bc. Zuzana Šimová
Materská škola Studienka, Maribor:
Sidonija Bratuša, Vesna Cepelnik, Zvezdana Murko, Nataša Savec, Dragica Sernc

Koordinátor projektu:
Vydavateľstvo Dr. Josef Raabe, s.r.o., Mgr. Stanislava Andršová

Rozsah vzdelávacieho programu:
50 hodín

Obsah vzdelávacieho programu:
Lekcia 1: Dieťa v procese vzdelávania – teória a ukážky praxe v materských školách
Lekcia 2: Projektové učenie v predškolskom vzdelávaní – teória
Lekcia 3: Projektové učenie v predškolskom vzdelávaní – príklady dobrej praxe
Lekcia 4: Činnostné učenie v predškolskom vzdelávaní – teória
Lekcia 5: Činnostné učenie v predškolskom vzdelávaní – príklady dobrej praxe
Lekcia 6: Projektové a činnostné učenie – porovnanie prístupov
Lekcia 7: ABC Metodika na stiahnutie
Lekcia 8: Záverečný test

Pre koho je vzdelávací program určený:

  • pedagógom materských škôl, ktorí chcú zvýšiť svoj profesijný rozvoj s orientáciou na metódy zamerané na žiaka
  • poskytovateľom vzdelávania pedagógov predškolského vzdelávania (univerzity, poskytovatelia DVVP, asociácie a združenia)
  • študentom študijných programov v oblasti predškolského vzdelávania na stredoškolskej i vysokoškolskej úrovni štúdia a pracovníkom predškolských zariadení

Podmienky absolvovania vzdelávacieho programu:

  1. Účasť na všetkých lekciách vzdelávania.
  2. Úspešné zloženie záverečného testu.

Po úspešnom absolvovaní kurzu účastník dostane certifikát.

partneři projektu

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?