Popis
Pod širokou definíciou narušenej komunikačnej schopnosti sa môžu skrývať rôzne ťažkosti detí s dorozumením sa medzi rovesníkmi, dospelými zamestnancami MŠ, ťažkosti s porozumením inštrukciám, zaradením sa do chodu výchovno-edukačného procesu či frustráciou z nedostatočného pochopenia svojím okolím. Hlavným cieľom vzdelávania je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s NKS a poznatky aktívne využiť počas vyučovacieho procesu, stanoviť a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby. Okrem teoretických informácií ponúka rôzne komunikačné stratégie, inšpirácie na materiály a aktivity, ktoré prispievajú k úspešnému integračnému procesu detí s NKS.
Lektor
Mgr. Jana Pečarková
V roku 2013 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v odbore logopédia. Do roku 2016 pracovala v ambulancii klinickej logopédie v Mestskej poliklinike v Šuranoch. Absolvovala viaceré odborné kurzy na Slovensku i v zahraničí. Píše odborné články do časopisov a zborníkov, organizuje aktivity pre deti a mládež s narušenou komunikačnou schopnosťou. V rámci dobrovoľníctva pôsobí v občianskom združení Aktivko zameranom na osvetu logopédie ako online poradca a prednáša v materských školách a centrách o vývine detskej reči. Je zakladateľkou blogu nehovorinecakajte.webnode.sk, administrátorkou rodičovských skupín na sociálnych sieťach. V súčasnosti pôsobí ako logopéd v Centre špeciálnopedagogického poradenstva v Námestove. Poskytuje starostlivosť aj deťom v špeciálnej materskej škole a vedie kurzy pre rodičov detí s oneskoreným vývinom reči.
Obsah vzdelávacieho programu
Vzdelávací program v 10 lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Súčasťou kurzu sú dve dištančné úlohy zamerané na aplikovanie získaných poznatkov do svojej pedagogickej praxe. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 25 položkami s výberom jednej správnej odpovede.
- NKS a jej druhy
- Jazykové roviny komunikácie
- Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
- Komunikácia a spolupráca s rodičom dieťaťa v MŠ
- Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
- Inklúzia dieťaťa s NKS v MŠ
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
- Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ
Rozsah vzdelávacieho programu
50 hodín
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený zamestnancom:
- samostatný učiteľ MŠ/špeciálnej MŠ
- začínajúci/samostatný odborný zamestnanec MŠ
Podmienky absolvovania programu:
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy, absolvovať test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
Za úspešné absolvovanie inovačného vzdelávania v rozsahu najmenej 50 hodín v súlade s plánom profesijného rozvoja školy patrí zamestnancovi príplatok za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Ako získať vzdelávací program?
Zakúpte si vzdelávací program DIEŤA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNOU SCHOPNOSŤOU V MŠ na Raabe.sk
-
Úvod
-
Lekcia 1: Narušená komunikačná schopnosť a jej druhy
-
Lekcia 2: Jazykové roviny komunikácie
-
Lekcia 3: Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
-
Lekcia 4: Komunikácia a spolupráca s rodičom
-
Lekcia 5: Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
-
Lekcia 6: Inklúzia dieťaťa s NKS v MŠ
-
Lekcia 7: Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
-
Lekcia 8: Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
-
Lekcia 9: Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
-
Lekcia 10: Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ
-
Literatúra
-
Test
-
Záverečná prezentácia