Absolvovaním tohto aktualizačného vzdelávania si pedagogickí a odborní zamestnanci splnia svoju zákonnú povinnosť.
Aktualizačné vzdelávanie spracováva problematiku adaptačného procesu detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežnej triedy materskej školy.
POPIS:
Pedagógovia v materských školách by mali mať na zreteli, že deti prichádzajúce do prostredia materskej školy majú odlišnú úroveň psychického, sociálneho aj motorického vývinu a neraz aj rozdielne hygienické, stravovacie či emocionálne návyky. A k tejto rozmanitosti pribúdajú aj deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Preto je poslaním a zároveň umením pedagóga zabezpečiť inkluzívne prostredie pre naplnenie výchovno-vzdelávacích potrieb pre všetky deti bez rozdielu. Vzdelávací program aktualizačného vzdelávania predstavuje teoretické východiská a praktické poznatky o výchove a vzdelávaní detí so ŠVVP. Predstavuje celý proces začlenenia do bežnej triedy MŠ – od prijatia cez adaptáciu až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia či znevýhodnenia. Vzdelávací program zabezpečí zvyšovanie profesijných kompetencií pedagógov v oblasti vzdelávania detí so ŠVVP a vďaka nemu učitelia získajú poznatky o postupoch, ako viesť takýto výchovno-vzdelávací proces v bežnej triede materskej školy, ktorú navštevuje dieťa so ŠVVP.
LEKTORI:
Mgr. Jana Venzelová, PhD.
Mgr. Miroslav Vosmik
PhDr. Marek Havrila, PhD.
OBSAH:
Vymedzenie základných pojmov
Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
Individuálny výchovno-vzdelávací program
Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
Spolupráca s rodičmi
Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
Možnosti podpory dieťaťa s nadaním
Pedagogický asistent v MŠ a ZŠ
Ako môže asistent pedagóga prispieť k pozitívnej klíme v triede?
Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
TRVANIE
20 – 24 hodín
PRE KOHO balík aktualizačného vzdelávania ODPORÚČAME
Pre pedagógov materských škôl a pedagogických asistentov.
Zakúpte si vzdelávací program Inklúzia a digitalizácia – Inkluzívne vzdelávanie v MŠ na Raabe.sk
-
Inklúzia a digitalizácia - Inkluzívne vzdelávanie v MŠ
- Vymedzenie základných pojmov
- Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
- Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
- Individuálny výchovno-vzdelávací program
- Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
- Spolupráca s rodičmi
- Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
- Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
- Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
- Možnosti podpory dieťaťa s nadaním
- Pedagogický asistent v MŠ a ZŠ
- Ako môže asistent pedagóga prispieť k pozitívnej klíme v triede?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
- Prílohy k metodickému usmerneniu na stiahnutie