Category

Nové príležitosti pre lídrov

Zavreli sa brány školy, ktorá zrazu stíchla, ešte vás čaká týždeň administratívy a potom to príde – zaslúžený oddych. Ticho, relax, stretnutia s rodinami, dobrá kniha, príroda, turistika a či more? Nech to bude akokoľvek, načerpajte síl a oddychujte ako sa len dá.

Ak sa zamyslíte nad vašou pedagogickou prácou počas roka, výsledok je jednoznačný. Učili ste vy –  vaše deti, žiakov, študentov či učňov. Sústavne ste to vy, kto odovzdáva informácie a vedomosti ďalej.

Nové možnosti pre vás

Ak sa rozhodnete venovať čas aj sebe, vlastnému osobnostnému či profesijnému rozvoju, máme pre vás skvelé tipy, pokojne aj na leto.

RAABE AKADÉMIA sa stará o profesijný rozvoj pedagogických aj odborných zamestnancov, a samozrejme nezabúda ani na riaditeľov či ich zástupcov.

Ak patríte do tejto skupiny lídrov v škole, vyberte si z najnovších vzdelávacích programov určených práve riadiacim pracovníkom.

Učiteľom na prácu v komplexnom a dynamickom školskom prostredí nestačí len inicializačné vzdelávanie. Učitelia potrebujú vo svojej práci priebežne zhodnocovať svoje skúsenosti, aktualizovať poznatky a zlepšovať spôsobilosti, ktorými už disponujú, a zároveň získavať nové vedomosti a zručnosti. Ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvojby mal každý učiteľ vnímať ako celoživotnú úlohu, ktorá je a musí byť ukotvená v systéme školy.

Úlohou riaditeľov je dbať na efektívny a riadený rozvoj a proces profesijného rozvoja zamestnancov školy, a efektívne sa tým priblížiť k naplneniu rozvojovej koncepcie školy tak, aby zvyšovala kvalitu edukačnej služby.  RAABE AKADÉMIA prináša možnosť ďalšieho vzdelávania tematicky ukotvenom vo vzdelávacom programe inovačného vzdelávania Riadenie profesijného rozvoja školy a školského zariadenia.

Vzdelávací program je určený pre vedúcich pedagogických a odborných zamestnancov materských, základných aj stredných škôl.  Cieľom vzdelávania je, aby bol vedúci pracovník po jeho ukončení schopný stanoviť rozvojové potreby vyplývajúce z profesijných štandardov, aby vedel navrhnúť stratégie profesijného rozvoja, určiť priority realizácie rozvojových aktivít. Po skončení vzdelávania bude vedieť vypracovať plán profesijného rozvoja školy, vytvoriť program adaptačného vzdelávania pre začínajúcich pedagógov tak, aby sa stali samostatnými pedagógmi. Bude schopný zabezpečiť poskytovanie aktualizačného vzdelávania v kontexte plánu profesijného rozvoja.

Ďalšou kompetenciou, ktorá prináleží riadiacim pedagogickým pracovníkom v škole, je hodnotenie, teda evaluácia. Hodnotenie výkonov zamestnancov školy je neoddeliteľnou súčasťou realizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v škole. Pre riaditeľov a zástupcov škôl RAABE AKADÉMIA pripravuje vzdelávací program inovačného vzdelávania s rovnakým názvom Hodnotenie zamestnancov školy. Prostredníctvom tohto online samoštúdia vedúci pedagogickí aj odborní zamestnanci škôl pochopia teoretické východiská hodnotenia, no oboznámia sa najmä s cennými praktickými nástrojmi hodnotenia, teda ako posúdiť a optimalizovať systém hodnotenia pracovného výkonu učiteľov či ako viesť hodnotiaci rozhovor.

RAABE AKADÉMIA neustále pracuje na vytváraní nových vzdelávacích programov, rozširuje svoje portfólio, a prináša tak ďalšie možnosti profesijného rozvoja jednotlivcom, kolektívom aj školám.