
WARSZTATY
PRAKTYCZNE
LIRE
Typ vzdelávania
Iné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
0,00 €
do kurzuMgr. Michaela Sepešiová, PhD.
je odbornou asistentkou v IAA FF PU v Prešove. Vo vedecko-výskumnej činnosti sa zameriava na problematiku bilingvalizmu, najmä CLIL vo všetkých úrovniach vzdelávania. Zameriava sa na aplikovanie metódy CLIL vrámci vzdelávacieho procesu. V ostatnom období je jej výskum zameraný na syntax anglického jayzka. Podieľala sa na niekoľkých výskumných projektoch v oblasti všeobecnej a jazykovej pedagogiky. Výskumné zameranie: metodika vyučovania angličtiny ako cudzieho jazyka, CLIL, syntax anglického jayzka. Hodina, ktorú pripravila: 3 (Reading in a CLIL context – Čítanie v kontexte CLIL)
PaedDr. Miloš Blahút, PhD.
pôsobí ako odborný asistent v IAA FF PU v Prešove. V jeho vedecko-výskumnej činnosti sa venuje súčasnej americkej literatúre a ekokritike, vyučovaniu formou obrázkových rozprávkových kníh v prostredí e-learningu. Podieľal sa na mnohých výskumných projektoch zameraných na vyučovanie literatúry. Výskumné zameranie: vyučovanie britskej a americkej literatúry, výučba literatúry pre deti. Hodina, ktorú pripravil: 1 (Developing vocabulary and grammar via reading – Rozvoj slovnej zásoby a gramatiky prostredníctvom čítania, Developing productive language skills via reading – Rozvoj produktívnych jazykových zručností prostredníctvom čítania).
doc. PaedDr. Ivana Cimermanová, PhD.
je docentkou v IAA FF PU v Prešove. Špecializuje sa na metodiku vyučovania anglického jazyka, najmä na využívanie technológií a korpusov vo vyučovaní jazyka. V ostatných rokoch sa vo svojej vedecko-výskumnej činnosti venuje vyučovaniu žiakov v oblasti SEN (Special Needs Teaching), Creativity a CLIL (Content and Language Integrated Learning – Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie). Je autorkou mnohých odborných článkov, štúdií a učebníc. Bola supervízorkou niekoľkých projektov zameraných na danú problematiku a organizovala a prednášala na mnohých workshopoch a seminároch. V súčasnosti sa zameriava na nové spôsoby implementácie e-learningu vo vysokoškolskom štúdiu, ktorý bude ponúkať formálne ako aj neformálne online kurzy v slovenskom a anglickom jazyku. Výskumné zameranie: metodika vyučovania angličtiny ako cudzieho jazyka, implementácia moderných technológií vo vzdelávaní, využívanie korpusov vo vyučovaní jazyka. Hodina, ktorú pripravila: 4 (Dyslexia in the context of EFL – Dyslexia v kontexte angličtiny ako cudzieho jazyka).
prof. Zuzana Straková, PhD.
je profesorkou v Inštitúte anglistiky a amerikanistiky Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity (IAA FF PU) na Slovensku. Vyučuje a prednáša metodiku vyučovnia anglického jazyka, jazykové vzdelávanie v ranom veku, metodiku vyučovania v terciárnom vzdelávaní, jazykovú pedagogiku, atď. Vrámci tejto oblasti bola supervízorkou viacerých úspešných projektov a pilotovala niekoľko inovatívnych prístupov počas svojich hodín vrámci terénneho výskumu. Na Slovensku viedla množstvo prednášok, seminárov a workshopov pre budúcich učiteľov anglického jazyka a učiteľov anglického jazyka. Výskumné zameranie: metodika vyučovania angličtiny ako cudzieho jazyka, kritické myslenie na hodinách angličtiny ako cudzieho jazyka, vyučovanie a učenie sa jazyka v ranom veku, samostatnosť žiaka, kreativita v učení sa jazyka. Hodina, ktorú pripravila: 2 (Reading and the development of critical thinking – Čítanie a rozvoj kritického myslenia).
Ph. Dr. Alena Dobrovolná
ukončila štúdium pedagogiky (vyučovanie predmetov na prvom stupni základnej školy a možnosti rozprávania a rozvíjania komunikačnej kompetencie pomocou interaktívnej tabule počas výučby anglického jazyka), ruského jazyka a literatúry s didaktikou, anglického jazyka a literatúry s didaktikou v sekundárnom a terciárnom vzdelávaní. Dr. Dobrovolná učí angličtinu tínedžerov, adolescentov a dospelých a je odborníčkou na didaktiku s využitím literatúry. Hodiny, ktoré pripravila: 1, 4 (Selection criteria and selection process – Kritériá výberu a výberový proces, Monitoring and assessment: Monitoring, Assessment – Monitoring a hodnotenie: Monitoring, hodnotenie).
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
vyštudovala anglický jazyk a literatúru a český jazyk a literatúru na Masarykovej univerzite v Brne a doktorát z anglickej a americkej literatúry získala na Univerzite Palackého v Olomouci. Vychováva budúcich učiteľov anglického jazyka na Masarykovej univerzite, kde učí predmety: Britská história, kultúru a literatúra, Literatúra pre deti a mládež a Konvencie vo vzdelávaní ako výzva. Pracuje aj s deťmi na prvom stupni základných škôl. Hodina, ktorú pripravila: 3 (Managing Reading in EL classroom – Manažment čítania na hodinách anglického jazyka).
Mgr. Pavla Buchtová
má magisterský titul v špecializácii Anglický jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Masarykovej univerzity. Od roku 1997 je Mgr. Buchtová asistentkou na Katedre anglického jazyka na Masarykovej univerzite. Popri výučbe organizuje aj semináre Literatúra pre deti a mládež, Americká literatúra, Súčasní indiánski spisovatelia. Hodiny, ktoré pripravila: 2, 4 (Classroom library and reading corners – Triedna knižnica a čitateľské kútiky, Monitoring and assessment: Reading journals – Monitoring a hodnotenie: čitateľské denníky).
Paweł Scheffler Ph.D.
pôsobí ako asistent a vedecký pracovník na Fakulte anglického jazyka Univerzity Adama Miczkiewicza v Poznani. Jeho výskumy sú zamerané na osvojovanie si cudzieho jazyka počas vyučovacieho procesu, vyučovanie cudzieho jazyka a modernú anglickú gramatiku. Publikuje v rôznych poľských a zahraničných odborných časopisoch. Zostavuje tiež materiály na výučbu angličtiny pre poľských žiakov – je autorom populárnej učebnice gramatiky „English grammar in sentence translations“ (Anglická gramatika v prekladových vetách). Hodiny, ktoré pripravil: 3, 4 (Extensive reading: definition, characteristics and recommendations – Extenzívne čítanie: definícia, charakteristika a odporúčania, Characteristics of extensive reading: activities – Charakteristika extenzívneho čítania: aktivity).
Mgr Anna Domińska
je odbornou asistentkou na Fakulte anglického jazyka, Univerzity Adama Miczkiewicza v Poznani. Špecializuje sa na didaktiku vyučovania angličtiny ako cudzieho jazyka a na mentoring. Je autorkou materiálov pre učiteľov na vyučovanie angličtiny ako cudzieho jazyka. Hodiny, ktoré pripravila: 1, 2 (Aspects of developing the skill of reading – Aspekty rozvoja čitateľskej zručnosti, Identifying aims of activities which focus on developing the skill of reading in English – Identifikovanie cieľov pre aktivity na rozvoj čitateľskej zručnosti v angličtine).
Czytanie należy do kluczowych umiejętności, dzięki którym poznajemy świat i jest narzędziem do międzyprzedmiotowego uczenia się i rozwijania u uczniów kluczowych kompetencji, dzięki którym będą mogli sprostać przyszłym wyzwaniom. Praktyczne warsztaty LIRE mają na celu zapoznanie nauczycieli języka angielskiego z umiejętnościami, metodami i zasobami do promowania ekstensywnego czytania w kontekście ELT, a tym samym pomóc uczniom w rozwijaniu umiejętności czytania, krytycznego myślenia oraz umiejętności językowych. Badania naukowe wykazują, że uczniowie mający doświadczenie z ekstensywnym czytaniem, stają się lepszymi i bardziej pewnymi siebie czytelnikami. Co więcej, lepiej piszą, poprawiają się ich umiejętności słuchania i wypowiedzi ustnej, ich słownictwo staje się bogatsze a ponadto rozwijają pozytywne nastawienie do nauki. W trakcie warsztatów można poznać różnorodne materiały do czytania, omawiany jest ich potencjał w klasie; demonstrowane są różne strategie czytania i podejścia do czytania. Na warsztatach prezentowane są także praktyczne zajęcia, które można wykonać w klasach. Ponadto na warsztatach przedstawiane są pomysły na włączenie czytania do szkolnego programu nauczania i wspieranie nawyków czytelniczych u uczniów.
Numer projektu: 2020-1-SK01-KA201-078332
Erasmus+ Edukacja szkolna akcja 2, partnerstwa strategiczne
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus.
Wsparcie Komisji Europejskiej dla produkcji tej publikacji nie stanowi poparcia dla treści, które odzwierciedlają jedynie poglądy autorów, a Komisja nie może zostać pociagnięta do odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie informacji w niej zawartych.
I. ROLA CZYTANIA W NAUCE JĘZYKÓW OBCYCH: DEFINICJE, KORZYŚCI, OGRANICZENIA I ZALECENIA
- Lesson 1: Aspekty rozwijania umiejętności czytania
- Lesson 2: Identyfikacja celów działań, które koncentrują się na rozwijaniu umiejętności czytania w języku angielskim
- Lesson 3: Ekstensywne czytanie: definicja, charakterystyka i zalecenia
- Lesson 4: Charakterystyka ekstensywnego czytania: ćwiczenia
II. PROGRAMY EKSTENSYWNEGO CZYTANIA
- Lesson 1: Kryteria wyboru i proces selekcji
- Lesson 2: Biblioteka w klasie i kąciki do czytania
- Lesson 3: Zarządzanie czytaniem w klasie EL
- Lesson 4: Obserwacja, Ocenat
III. CZYTANIE I NAUKA SKONCENTROWANA NA JĘZYKU
- Lesson 1: Rozwijanie słownictwa i gramatyki poprzez czytanie, Rozwijanie produktywnych umiejętności językowych poprzez czytanie
- Lesson 2: Czytanie i rozwój krytycznego myślenia
- Lesson 3: Czytanie w kontekście CLIL
- Lesson 4: Dysleksja w kontekście EFL
Lekcje 12×60 minut




